MAZAN - 2008-04-10 12:13:56

A oto fragment zeportazu o nowym ogumieniu Continental



Badania pokazują, że w naszej części Europy przeciętna opona ulega uszkodzeniu co 70 000 km lub 5 lat. Rzadko? Nie dla samochodów firmowych, które często osiągają przebiegi tego rzędu w ciągu jednego roku. Jeśli dodać do tego fakt, że 80% uszkodzeń opon dotyczy czoła opony, to okazuje się, że zabezpieczenie przed jego przebiciem w dużej mierze powinno chronić nas przed koniecznością zmiany koła w warunkach polowych. Temu problemowi postanowiła zaradzić firma Continental, wdrażając do produkcji opony z systemem ContiSeal. Technologia ta polega na dodaniu do zwykłej opony kleistej, polimerowej substancji, umieszczonej wewnątrz opony. W razie przebicia czoła opony przedmiotem o średnicy do pięciu milimetrów, substancja otacza "intruza" redukując w znacznym stopniu utratę powietrza. Pozwala to na dojechanie do najbliższego zakładu wyspecjalizowanego w naprawach opon z uszczelniaczem. Rozwiązanie to ma jednak pewną wadę - możemy przez dłuższy czas nie zauważyć uszkodzenia opony, dlatego specjaliści zalecają częstsze kontrole tego typu ogumienia, najlepiej raz na miesiąc i przed każdą dłuższą podróżą. Pierwszym samochodem wyposażonym seryjnie w ogumienie ContiSeal będzie Volkswagen Passat CC. Jego sprzedaż rozpocznie się pod koniec maja tego roku.

wiecej informacji uzyskacie podtym linkiem
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,5071963.html

usuwanie adblue SEANDUANGCHAN GUESTHOUSE www.worldhotels-in.com Hotely Arras Casa Timbó