Pomyślałem ze zarzuce ten temat aby polecic wam Koledzy Zakup CB do swoich Aut
Napoczatek troche danych zwiazanych z legalnoscia.
W Polsce, do lipca 2004 roku, aby móc nadawać w paśmie CB Radio należało oprócz zakupu radiotelefonu uzyskać pozwolenie. Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 lipca 2004 roku nadawanie na terenie Polski w zakresie częstotliwości 26,960-27,410 MHz nie wymaga już uzyskania pozwolenia. Jednakże, w wypadku kontroli drogowej, należy okazać się świadectwem homologacji CB Radia lub deklaracją zgodności CB Radia z normą PN-ETS 300 135.
Kilka Porad dla Zainteresowanych W Kwesti Radia
Dla tych, którzy chcieliby zacząć przygodę z CB, mam garść dobrych wiadomości. Po pierwsze, impreza nie jest droga. 200-250 zł za radio i jeszcze sto za antenę to koszt całkiem porządnego sprzętu, którego da się zupełnie sensownie używać. Wydając większe pieniądze możesz dostać urządzenie o większej czułości, większym zasięgu, bardziej odporne na szumy i wyposażone w parę gadżetów zwiększających ergonomię
Antena
Im dłuższa i im wyżej umieszczona, tym lepiej odbiera najlepszym miejscem na antenę jest oczywiście dach Niektórzy wskazują, że w mieście długość raczej przeszkadza niż pomaga. W ruchu miejskim niemal nieustannie przyspieszasz i hamujesz, hamujesz i przyspieszasz, a im dłuższa antena, tym bardziej się chwieje, co na odbiór wpływa negatywnie
Jak Uzywać
na wyświetlaczu radia będą to po prostu kanały ponumerowane od 1 do 40 i tak o nich myślmy. Kilka z nich ma specjalne znaczenie. Najważniejszy z nich jest 19., przeznaczony do komunikacji pomiędzy samochodami. Na tym kanale usłyszysz ostrzeżenie przed radarem, na nim możesz spytać, jak wygląda droga Przy czym, jeżeli chcesz dłużej z kimś pogadać, to nie na 19., ale na którymś z innych wolnych kanałów. Ważne: wolny nie jest kanał 9., zastrzeżony dla akcji ratunkowych a 2. jest tradycyjnie zarezerwowany dla taksówek.
6 ZASAD DLA KTÓRYCH WARTO MIEC CB
1. ... to najlepszy antyradar - o radarze na drodze dowiesz się nie z wyprzedzeniem kilkuset metrów, ale parę kilometrów wcześniej. Zdążysz zareagować;
2. ... to najlepszy GPS - możesz nie tylko zapytać, jak dojechać, ale też poznajesz na bieżąco sytuację na drodze: objazdy, roboty, wypadki, korki itp.;
3. ... to najlepsza pogodynka - żadne radio czy telewizja nie powie ci tak precyzyjnie, że o tej godzinie te kilkaset metrów jezdni jest oblodzone;
4. ... w razie awarii dowiesz się nie tylko, gdzie najbliższy firmowy serwis, ale i gdzie pan Zdzich złota rączka godny zaufania;
5. ... to najlepszy towarzysz podróży: nie tylko masz zawsze z kim pogadać, ale też możesz pomóc ludziom - zawodowi kierowcy przekazują sobie kolegów podróżujących „okazją”;
6. ... to jedyne medium, w którym możesz usłyszeć reklamę przydrożnej panny.
Pare Fotek RAdyjek i Anten
Takie mam Ja i Szczerze POlecam
Myśle ze Was Zacheciłem do KUpna ja bez Cb w Trasie czuje sie nie swojo tak jakbym nie miał ręki a ile juz oszczedziłem PLN radio na siebie kilkakrotnie zarobiło POZDRAWIAM
Ostatnio edytowany przez BluePearl (2007-08-17 02:01:48)
Offline
Krótko i na temat kolego BluePearl Ja również każdemu polecam CB Radio bo naprawde w cenie jednego mandatu można miec w aucie niezastąpione, źródło informacji i rozrywki które pozwala bardziej cieszyc się jazdą i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o informacje na temat patrolów policyjnych... Co zresztą opisał Marcin. Zawsze można się dogadac z kierowcą cieżarówki, który ustąpi nam drogi lub powie kiedy można go bezpiecznie wyprzedzic... a to tylko jeden z wielu przykładów pozytywnych aspektów CB Radia w aucie.
Macie jeszcze wątpliwości???pytajcie... a zostaniecie przekonani o słuszności tego cacka
Offline
a da sie przerobic radiotelefon na CB?
Offline
W osobówkach powinni zabronić posiadać CB radia pytasz takiego o droge to Ci nie powie tylko jak potrzeboja spytac sie o droge to pytaja sami nie odpowiadaja jak w druga strone a zachwile widzisz kretyna ktory jedzie 150-160 albo i wiecej z antena na dachu
Offline
wiesz... wszystko jest dla ludzi i wszędzie zdarzają sie idioci
Offline
wiesz powiem ci tyle ze osadzasz chyba sam po sobie z tym odpowiadaniem a zreszta osóbówki przekraczaja predkosc a co w tirach moze wolno jezdza i nie dosyc ze jeszce przekraczaja godziny pracy zasypiaja i ludzi zabijaja i smiesz mówic takie rzeczy
Offline
Marcin, nie nerwuj sie
Ja tam w jakieś szczególnie dalekie trasy nie jezdzę, a jak sie wybieram to sporadycznie wiec mi nie potrzebne jakos specjalnie Za to jakies krótkofalówki to czesto by mi sie przydały jak jezdziny po dojazdówkach na rajdach albo w kolumience Bo czesto nam sie zdarza kogoś zgubić Z czasem sobie pewnie kupie bo koszt wysoki nie jest a przyda sie na pewno, ale na razie mam tryliard innych wydatków ew. kupie do laguny bo tam bardziej by sie przydało
Offline
No ja tez nie moge się zgodzic z Groszkiem że w osobówkach to tylko pytają i pędzą 160. Mało to razy ekipa co leci trzema lub dwoma tirami "uczy'' innych jeździc...jakies pogadanki na CB typu ty Zenek weź tego małego przyhamuj/naucz jak bedzie cie chcial wyprzedzic. Myśle że gdyby Tirem dało rade jechac 150 to tez byście tak jechali. I tak latacie blisko maksymalnych osiągów. Większośc koni ma przecież kagańce a co za problem spotkac Tira smigającego 110 - 120km/h??? ale spoko ...ja zawsze staram się odpowiadac oraz informowac jak tylko mogę o sytuacji na drodze i nie ważne czy pyta się Tir czy osobówka czy 93-letnia babcia ze swojej chaty ze stacjonarnym CB i myśle ze jest cała masa takich osób, a ze sa wyjątki jak w każdej dziedzinie to cóż...
Offline
Biały napisał:
No ja tez nie moge się zgodzic z Groszkiem że w osobówkach to tylko pytają i pędzą 160. Mało to razy ekipa co leci trzema lub dwoma tirami "uczy'' innych jeździc...jakies pogadanki na CB typu ty Zenek weź tego małego przyhamuj/naucz jak bedzie cie chcial wyprzedzic. Myśle że gdyby Tirem dało rade jechac 150 to tez byście tak jechali. I tak latacie blisko maksymalnych osiągów. Większośc koni ma przecież kagańce a co za problem spotkac Tira smigającego 110 - 120km/h??? ale spoko ...ja zawsze staram się odpowiadac oraz informowac jak tylko mogę o sytuacji na drodze i nie ważne czy pyta się Tir czy osobówka czy 93-letnia babcia ze swojej chaty ze stacjonarnym CB i myśle ze jest cała masa takich osób, a ze sa wyjątki jak w każdej dziedzinie to cóż...
Ale juz wiem jak organizować kolumienki jak gdzieś będziemy lecieć wspólnie Ty i BluePearl macie CB, to BluePearl bedzie prowadził a ty na końcu bo masz najlepsze osiągi Reszta bez CB pomiędzy wami wtedy mozna szybciutko ustalac predkosc i reagowac na rozne sytuacje, np jakby komus cos padło albo musiał zjechac na stacje Ja moze sobie dokupie jakos w najblizszym czasie chociaz mam na razie masę innych wydatków, ale CB zawsze sie przyda.
Offline
albo kupic radio telefony o ktorych ci wizner mowilem w niedziele
Offline
Tak, rzeczywiście pomysł z organizacją kolumny za pomocą CB jest dobry ustalimy sobie jeden kanał i na nim będziemy urzedowali w trasie. A co do radio-telefonów takich walkie-talkie to oczywiście lepiej zamiast nich kupic słabe CB ale jednak CB. Zakrecic się nawet za używanym sprzetem i mozna całkiem dobre egzemplarze w rozsądnej kasie dostac... szczerze polecam gdyż znam takich co dostali mandat a poźniaj natychmiast zakladali CB yyyy znam tez takiego co załozył Cb a pozniej go tez złapali ale to moze innym razem opowiem
Offline
hehehe cos mi sie wydaje ze ja też znam Jakby ktoś był chęntny odstąpić zestawik CB + Antenka za rozsądną cene to bym był rad Co do kanału to mozna se ustalic na stałe jakiś nie tylko w trasę Ale wiadomo jak to jest czasami ktos siedzi na nim juz, albo inni sieją po kanałach
Offline
No moge jezdzic pierwszy w tych kolumnach ale chłopaki zebyscie mi wszyscy w pupe nie wjechali wrazie co bo mi sie strefa zgniotu skonczy na silniku jak wszyscy we mnie wpadna. Nie ale tak na powaznie to dobry pomysł zeby tak organizowac Kolumny tylko mam pewne watpliwosci czy ja sie nadaje na jazde jako pierwszy bo mam tak ze moge jechac wolno dopóki mnie nie wyprzedza ze dwa auta potem cos mi sie przestawia na szybsza jazde ale musze nauczyc sie z tym walczyc.
Offline