Siema siema
Mam do Was pytanie
Czym sie kierujecie przy zakupie oliwy do Waszego silnika?
czy jest to cena, marka, opakowanie, a może ktoś dogłębnie sprawdził w karcie produktu jakie olej posiada właściwości? ?
Stworzyłem ten watek bo zbliża mi sie wymiana oleju, dotychczas jeździłem na Castrolu magnatec 10W-40.
Chce dalej pozostać przy 10W-40 jednak myślę nad zmianą producenta. Poszperałem trochę w necie i wyszło ze miedzy Gulfem, Repsolem i Valvoline nie ma znaczących (według mnie) różnic. Te dwie pierwsze marki sa IMHO mało znane w naszym kraju, dlatego się nimi zainteresowałem, dodatkowo oleje tych firm mogę mieć na miejscu.
Jakie Wy macie spostrzeżenia ??
Offline
ELITE
ja też jeżdżę na tym castrolu i nie mam zamiaru go zmieniać myślę, że to bardzo dobry olej w swojej klasie. oczywiście sa jeszcze Motul-e, castrol edge i inne ale po co to komu? nie jeździmy przecież wyczynowo 24/dobę poza tym staremu silnikowi lepiej zostawić to co już jest
Offline
Gość
Castrol to dobry olej nie wiem po co chcesz zmieniac. A jesli juz to na motula lub volva A jesli interesuje cie katowanie auta to kup 10w50 ktory nie osiaga tak szybko wysokich temperatur i przy katowaniu lepiej chlodzi silnik. A jesli chcesz zmienic bo masz taki widzi mi sie to bez sensu raczej :]
ja uzywam "Mobil Super S 10W-40" i mysle ze jest dobry.
co do zmiany na inny olej to chyba nie ma sensu po co kombinowac i szukac czegos innego skoro ten masz sprawdzony.
a co do marek, ceny itp to nie wiem czym sie sugierowac bo skoro te oleje zostały dopuszczone do sprzedarzy to musza byc dobre. wkoncu przeszły testy a podobno sa dosc rygorystyczne
Ostatnio edytowany przez michal1709 (2009-12-23 16:43:06)
Offline
nie uwazam ze castrol jest taki super, większość ludzi których znam tez sie nim nie zachwyca. Myślę nad zmianą na coś o zbliżonych, lepszych parametrach i niekoniecznie tak wysokiej cenie
Offline
Gość
Wiekszosc TDI na forum vaga jezdzi na castrol lub motul i wytrzymuja te oleje takie grzanie w palnik ze malo ktory daje rade Moze twoi koledzy kupuja najtansze co jest z podejrzanych sklepow co za tym idzie podrobki?
Ja szczerze mówiąc mam Lotos Polsyntetyk i nawet nie wiem o co chodzi w tymi oznaczeniam. A przeszedlem na Lotos z Elfa jak to w Renault zwykle jest.
A tylko dlatego ze ojciec na Lotosie juz jezdzi 10 lat i stwierdził że jest dobry, z kolei dużo osób mówi ze to kiszka ale póki co sie nie martwie bo jest wporzadku wszystko. I pewnie predzej te auto sprzedam niż bede miec jakies problemy z tego względu.
Offline
Ja tez jezdze na Lotosie chyba 2 rok a moze nawet 3 rok i tez slyszalem ze pisali ze to kiszka jakos nic nie widze problemow z silnikiem przez te lata.
Offline
wlasnie do tego zmierzam, z Groszkiem na gg pisalem na temat oliwy i jednak wychodzi na to ze duzych roznic nie ma
Offline
Gość
Stary zielony tdi jezdzi na lotosie mineralnym i ponad 70 tysiecy zrobilismy i nie bierze praktycznie wiecej oleju niz powinien. Przy wymienianie nalewa sie na 3/4 a za 10-12 tys jest 1/3 moze 1/4 stanu. Fakt ze jest to tani olej akurat ale lotos tez ma takie produkty w odpowedniej cenie z dobrymi parametrami
ELITE
panowie, najważniejsze żeby reguralnie wymieniać oleje i dbać o to żeby go w silniku nie zabrakło. podstawa przy wszystkich olejach. jedyny błąd to to, że ludzie zmieniają z mineralnego na półsyntetyk wtedy silnik długo nie polata
Offline
Gość
100p ale ktos Ci bajer naopowiadal. Jesli silnik jest w dobrej kondycji mozna wymienic z mineralny na polsyntetyk. Przykladem jest moj tdi i wiele wiele innych. W starych maluchach to byl blad ale nie we wspolczesnej technologii motoryzacji